The Float Tube Fishing Forum We're Always On The Fish

Log in

I forgot my password



Members benifits
Clearance Banner

Clearance Banner

Clearance Banner

Clearance Banner

Clearance Banner

Clearance Banner

Clearance Banner


You are not connected. Please login or register

FLOAT TUBE FISHING FORUM » Fishing Tactics, Tackle, and reviews » Fishing Tackle And Gear Related Discussions » New!!! what fishing gear to use out on the float tube??

New!!! what fishing gear to use out on the float tube??

Go to page : 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 2]

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
1st off not sure if im in the rite forum

a have a question on what kind of lures and stuff like that to use out in the float tube?? iwas wondering if any of my LC's or like the catalina rig with the sand worm and all that surf fishing stuff would work out on the float tube in like sum deeper areas? ilove fishing for halis but really like catching any kinda species big or small as long as iget sum action

and also do krocadile lures work out there?? thnx alot in advance you guys have been alot of help

Leakytube

avatar
Junior
Junior
Hey Jesusbm562 Welcome your in The Right place Thumbs Up
I like to use Jig Heads size range from 1/8 to 3/8 and Gulp bait always works for me
can't hurt to try what you have also you never know its really how you work the bait
to get the fish to bite have you gotten out yet and where have you fished

http://www.wmcinc.com

Guest


Guest
Everything has its time and place. Anything you throw from shore or boat will work from a tube.

LC you use in the surf run shallow so they may not work as well from a work as you will be in deeper waters.

Drop shooting, swim baits, cranks, spinner baits are a few things I use.

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
i havent got my tube yet im waiting till 7:30 to call cover bonanza so ican place my order of 2 float tubes What a Face

Leakytube

avatar
Junior
Junior
Thumbs Up Cool when you get them hit me up and we can go out sometime, allot of the guys also go out during the week and the weekends so there is always somebody out on the Water Thumbs Up also there is a Gathering in Aug at Lake Perris should be a good time

http://www.wmcinc.com

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
i dont have a car so im not ganna be able to make it Sad

ed5000x

avatar
Senior
Senior
welcome

kg562

avatar
Old Timer
Old Timer
make sure you have some pliers of some sort to take out hooks because they sometimes swallow it, its good to carry a lip gripper too

Fisher

avatar
Senior
Senior
welcome to the forums anything works on a tube as long as it fits in your tube

sLiM562

avatar
Bobber
Bobber
good to have a net too just in case you catch something big Thumbs Up

https://www.facebook.com/addison.danh

bassfishing24/7

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:good to have a net too just in case you catch something big Thumbs Up
X2
i lost my first legal looking halibut for not having my own net!! Sad

monkeee2002

avatar
Bobber
Bobber
Fins. Gotta have fins.

kg562

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:Fins. Gotta have fins.

lol! thats mandatory! or good luck kicking !

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
OMG!!!!! Shocked
my tubes get here today!!!!!!! lol! lol! lol!

kg562

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:OMG!!!!! Shocked
my tubes get here today!!!!!!! lol! lol! lol!

nice! nows its time for some fun fishing!

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
and im also working on my rod holder Cool Cool Cool

bassfishing24/7

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:and im also working on my rod holder Cool Cool Cool
Post pix!! Thumbs Up

Chomps

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:and im also working on my rod holder Cool Cool Cool

Don't glue your rod holder together yet because it kinda changes when your in the water I learned ...that the hard way

kg562

avatar
Old Timer
Old Timer
ChompOnThis wrote:
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:and im also working on my rod holder Cool Cool Cool

Don't glue your rod holder together yet because it kinda changes when your in the water I learned ...that the hard way

lol! gotta have it perfect the first time. don't wanna bring it in the water without it being glued cause it might fall apart then u loses all your pvc pieces lol

monkeee2002

avatar
Bobber
Bobber
ChompOnThis wrote:
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:and im also working on my rod holder Cool Cool Cool

Don't glue your rod holder together yet because it kinda changes when your in the water I learned ...that the hard way

x2! I tweaked mine several times before I was happy with it. Then I glued it. THEN, I wanted to make one last change. Oh well, it was a minor thing I wanted to change LoL!

Just be sure to snug up all the pieces each time you hit the water, so you don't end up falling apart!

franklyn562

avatar
Bobber
Bobber
i gotta start on my rod holder

http://www.facebook.com/franklynle

waxon67

avatar
Senior
Senior
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:make sure you have some pliers of some sort to take out hooks because they sometimes swallow it, its good to carry a lip gripper too

If a fish is gut hooked it is best to cut off the lead and let it go. The hook will rust out fairly quickly and the fish can purge the bait if it didn't come off when you cut the lead free . Trying to remove the hook only damages the fish and they die. This is bad for the sport.

Tight lines. Cool

jesusbm562

avatar
Junior
Junior
I got me and my gf each a pair of the fish grip Cool Cool Cool

kg562

avatar
Old Timer
Old Timer
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:make sure you have some pliers of some sort to take out hooks because they sometimes swallow it, its good to carry a lip gripper too

If a fish is gut hooked it is best to cut off the lead and let it go. The hook will rust out fairly quickly and the fish can purge the bait if it didn't come off when you cut the lead free . Trying to remove the hook only damages the fish and they die. This is bad for the sport.

Tight lines. Cool

yeah thats true but if its a fish your keeping then you can just pull it out cause its gonna be dead anyways lol!

waxon67

avatar
Senior
Senior
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:make sure you have some pliers of some sort to take out hooks because they sometimes swallow it, its good to carry a lip gripper too

If a fish is gut hooked it is best to cut off the lead and let it go. The hook will rust out fairly quickly and the fish can purge the bait if it didn't come off when you cut the lead free . Trying to remove the hook only damages the fish and they die. This is bad for the sport.

Tight lines. Cool

yeah thats true but if its a fish your keeping then you can just pull it out cause its gonna be dead anyways lol!

Well that goes without saying don't you think? Let me ask you, are you fishing for food?

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 2]

Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum